חג השבועות – הרגלים בריאים לעבור את החג בשלום

חג השבועות הוא חג עתיר בגבינות ובצקים שלרוב נחשבים לשילוב קולינרי מנצח וכשמדובר על מינונים נמוכים הוא גם יכול להיות תוספת מושלמת לכל ארוחה, אבל כיוון שכל ארוחות החג הן סביב הגבינות והמאפים המצב הופך ללא כזה בריא בטח ובטח עבור אלו שסובלים מכולסטרול גבוה.

גבינות שמנות וכולסטרול

אז כמו שכבר למדנו המרכיב העיקרי של מתכונים לשבועות הם בעיקר גבינות בכל הסוגים והמינים, גבינות מעושנות, גבינות קשות, גבינות שמנת, גבינות רכות ועוד… אך כל חגיגית הגבינות הזו צריכה להתבצע בצורה מחושבת במיוחד עבור אלו הסובלים מכולסטרול גבוה כיוון שגבינות שמנות הן אחת הסיבות העיקריות להעלאת הכולסטרול שלכם בעקבות אחוזי השומן הגבוהים שבהן.

כמה הרגלים בריאים לחג השבועות

  • בחרו במתכונים לשבועות שמכילים גבינות דלות שומן – אם החלטתם שאת חג השבועות אינכם מעבירים בלי לאכול מוצרי גבינה לפחות תקלו על גופכם ובריאותכם על ידי בחירת מתכוני שבועות עם גבינות דלות שומן, כך תוכלו להימנע מהעמסת מזון רווי שומן לגוף ולא תגבירו את רמת הכולסטרול שלכם בדם.
  • אכלו הרבה מאכלים שמכילים HDL – מי שיש לו כבר ניסיון עם כולסטרול גבוה יודע שמדד הכולסטרול הרע נקרא LDL ושכדי לאזן אותו צריך לעשות שני דברים, הראשון הוא להימנע ככל הניתן ממזון בעייתי כמו גבינות שמנות לדוגמא שמגבירות את אחוז הכולסטרול הרע והשני הוא להגביר את צריכת המזון רווי השומן הצמחי שלמעשה הוא הכולסטרול הטוב או בשמו המדעי HDL על ידי הגברת מדד ה HDL השפעתו של ה LDL יורדת משמעותית.
  • חפשו מתכונים לשבועות שאינם מכילים גבינות – ההחלטה הכי טובה שתוכלו לעשות היא להימנע בכלל ממתכוני שבועות שמכילים גבינות ולכוון להפך הגמור מתכונים שמכילים HDL כגון סלט עם אגוזי מלך.